لگن – دستشویی میلادی نگهداری دیوار خواندن

لگن – دستشویی: میلادی نگهداری دیوار خواندن نامه های چوبی رومی ها دیوار هادریان لوح های چوبی

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی گوشت ومرغ گران شد،مصرف حبوبات اوج رفت

    مصرف سرانه حبوبات در کشورمان نیز به علت کم کردن قدرت خرید مردم جهت خرید مرغ و گوشت زیاد کردن پیدا کرده است. 

    گوشت ومرغ گران شد،مصرف حبوبات اوج رفت

    گوشت ومرغ گران شد،مصرف حبوبات اوج رفت

    عبارات مهم : ایران

    مصرف سرانه حبوبات در کشورمان نیز به علت کم کردن قدرت خرید مردم جهت خرید مرغ و گوشت زیاد کردن پیدا کرده هست.

    رئیس هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان محصولات غذایی گفت: مصرف سرانه حبوبات در کشورمان نیز به علت کم کردن قدرت خرید مردم جهت خرید مرغ و گوشت زیاد کردن پیدا کرده است.

    به گزارش ایلنا، مهدی کریمی تفرشی با بیان اینکه صنعت غذا در کشور عزیزمان ایران با توجه به شرایط آب و هوایی، تنوع و کیفیت مطلوب کشاورزی دارای اهمیت و مزایای فراوانی هست، اظهار داشت: یکی از بااهمیت ترین عواملی که می تواند زمینه توسعه مسابقه پذیری صنایع غذایی در کشور عزیزمان ایران را فراهم کند، دسترسی به مواد اولیه باکیفیت و قیمت مناسب است که متاسفانه صنایع تبدیلی و غذایی کشور عزیزمان ایران از این نظر دچار مسئله است.

    گوشت ومرغ گران شد،مصرف حبوبات اوج رفت

    وی افزود: از آنجا که مواد اولیه این صنعت محصولات فصلی هست، در وقت خاص و کوتاهی باید تمامی مقدار مورد نیاز از کشاورزان که تمایلی به فروش قسطی و نسیه ندارند نقدی خریداری شود و به همین علت چرخش سرمایه در این صنعت به زمانی طولانی نیاز دارد. بنابراین یکی از بزرگترین پرسشها تولیدکنندگان به خاص در صنایع غذایی حجم کلان سرمایه مورد نیاز است.

    ریاست هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان محصولات غذایی با بیان اینکه بخش عمده ای از محصولات کشاورزی در مقیاس نامناسب، تولید و به بازار عرضه می شود، تصریح کرد: کوچک بودن اراضی کشاوزی، یکپارچه نبودن، هدررفت منابع آبی و محدودیت های مالی کشاوزان را دچار مضیقه کرده و باعث می شود دلالان و واسطه ها فعال شوند. در این میان هزینه های حمل و نقل اوج می رود و کیفیت مواد غذایی به علت شرایط نامناسب حمل و نگهداری پایین می آید.

    مصرف سرانه حبوبات در کشورمان نیز به علت کم کردن قدرت خرید مردم جهت خرید مرغ و گوشت زیاد کردن پیدا کرده است. 

    وی گفت: واقعیت این است که سیاست های اخیر ارزی کشور به گونه ای بوده که واحدهای تولیدی ما در تامین مواد اولیه خود با مسئله جدی مواجه شده است اند که با ادامه این روند شاهد تعطیلی واحدهای تولیدی و از دست رفتن اشتغال ایجاد شده است خواهیم بود.

    وی ادامه داد: همه واحدهای تولیدی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم با مسئله تامین مواد اولیه روبه رو هستند. اگر واحدهای تولیدی ما نتوانند مواد اولیه خود را تامین کنند، تناوب اقتصاد ما دچار پرسشها بزرگ تری خواهد شد.

    رییس هیات مدیره انجمن علوم و فناوری غلات کشور عزیزمان ایران خاطرنشان کرد: به علت پرهیز تامین کنندگان خارجی از انعقاد قراردادهای بلندمدت و میل به آنها به انجام معاملات نقدی، قیمت مواد و تجهیزات از نوسانات بیشتری برخوردار است که این موضوع، سودآوری صنایع داخلی را با تردید بیشتری مواجه کرده است.

    گوشت ومرغ گران شد،مصرف حبوبات اوج رفت

    وی با بیان اینکه در حال حاضر نحوه تخصیص ارز به واردات مواد اولیه، از دغدغه های مهم فعالین اقتصادی به خاص صنعت غذا هست، یادآور شد: تولید در اقتصاد کشور عزیزمان ایران به شدت به واردات کالاهای سرمایه ای، واسطه ای و مواد اولیه وابسته هست. با درنظرگرفتن چنین شرایطی، تضعیف ارزش پول ملی، زیاد کردن هزینه های تولید، رکود و تعطیلی صنایع را در پی خواهد داشت.

    عضو هیات مدیره کنفدراسیون صنعت کشور عزیزمان ایران بیان کرد: زیاد کردن قیمت ارز به شدت حاشیه سود اکثر صنایع کشور را کم کرده و هزینه های تولید آنها را زیاد کردن داده هست، لیکن رابطه ی قیمت ارز با واردات، رابطه ی معکوس و منفی هست؛ یعنی با زیاد کردن قیمت ارز، قیمت کالاهای وارداتی اوج می رود.

    مصرف سرانه حبوبات در کشورمان نیز به علت کم کردن قدرت خرید مردم جهت خرید مرغ و گوشت زیاد کردن پیدا کرده است. 

    وی ادامه داد: بسیاری از مواد اولیه غذایی ناگزیر است که از دیگر کشورها تأمین شود؛ به عنوان مثال مهد ادویه جات کشور هندوستان است و تولیدکنندگانچاره ای جز واردات بسیاری از مواد اولیه تولیدات خود ندارند. ضمن اینکه علیرغم پیشرفت های بسیاری که در صنعت و تکنولوژی کشور و رشد و خودکفایی تولیدات صورت گرفته ، هنوز ما ناچار به واردات بسیاری از ماشین آلات و دستگاه ها از سایر کشورها هستیم. بسته بندی ما هنوز به خودکفایی کامل نرسیده و ما چاره ای جز واردات بسیاری از مواد اولیه بسته بندی خود نداریم.

    کریمی تفرشی گفت: تمام این موارد قطعاً متأثر از نوسانات قیمت ارز خواهد بود و زیاد کردن قیمت ارز به شدت تولیدکنندگان را تحت فشار قرار می دهد، به خاص اینکه تولید کننده مجبورند مواد اولیه و ملزومات خود را با قیمت بالای ارز وارد کند و این قطعاً هزینه تولید و قیمت تمام شده است محصول را اوج می برد. تولید کننده با در نظر گرفتن توان مالی مردم و حفظ مسابقه در بازار و حضور در بازار رقابتی نمی تواند قیمت محصول را چندان زیاد کردن دهد. ضمن اینکه تولید کننده با وجدان جهت حفظ منافع اقتصادی خود هرگز حاضر به کاستن از کیفیت محصول نخواهد بود.

    گوشت ومرغ گران شد،مصرف حبوبات اوج رفت

    وی تصریح کرد: زیاد کردن هزینه های تولید، کم کردن حاشیه سود و کم کردن توان رقابتی، کمبود سرمایه در گردش بنگاه ­ها، اختلال در سیستم خریدها و معاملات اقتصادی از مهمترین تاثیرات نوسانات قیمت ارز در اقتصاد کشور هست. در چنین شرایطی، تولیدکنندگان نیز ملزم به خرید نقدی مواد اولیه هستند که به­ علت حجم بالای نیاز آنها با مسئله مواجه می شوند.

    مشاور عالی در کمیته فناوری های نو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی توضیح داد: با توجه به اینکه کشور ما کشوری چهار فصل است و موقیت خوبی از لحاظ اقلیمی و جغرافیایی دارد از پتانسیل بالایی در تولید انواع محصولات کشاورزی برخوردار است که باید با اصلاح مناسب زیرساخت های کشاورزی و پاسخگویی به نیازهای کشاورزان از این پتانسیل اوج به نحو مطلوبی بهره برداری کرد.

    بویژه در شرایط حساس اقتصادی کشور که باید مسئله ارز در کشور به نحو بهینه ای مدیریت شود بهره برداری از حداکثر ظرفیت های تولیدات کشاورزی کشور و جلوگیری از واردات غیرضروری کالاهایی که امکان تولید آن ها در کشور فراهم است نقش کلیدی در مدیریت اقتصادی کشور ایفا می کند. ضمن اینکه به این طریق از اشتغال و کارآفرینی و پتانسیل های روستایی کشورمان حمایت می شود و مانع خروج بی رویه ارز از کشور جهت کالاهای غیر اساسی خواهد شد.

    وی افزود: در کشور عزیزمان ایران حدود 50 میلیون هکتار زمین زراعی مناسب وجود دارد که 20 میلیون هکتار از آن زیرکشت هست. هر سال بیش از صد میلیون تن موادغذایی در کشور تولید می شود.

    کریمی تفرشی خاطرنشان کرد: کشور ما در حال حاضر در تولید زیاد محصولات استراتژیک در مسیر خودکفایی قرار دارد. هر سال به حدود ۲۰ هزار تن برنج نیاز داریم. تولید داخلی ما در زمینه محصول برنج و چای به میزانی است که نیاز داخل را برطرف می کند و ما در زمینه این محصولات تولید خوبی داریم و نیازی به واردات نداریم.

    وی بیان کرد: در حال حاضر با تولید ۸ میلیون و ۵۰ هزار تن چغندر قند در کشور و با احتساب شکر نیشکری، بیش از یک میلیون و ۹۲۰ هزار تن شکر که در کشور تولید شده است نیازی به واردات این محصول در سال 97 نداریم.

    عضو هیات مدیره منزل صنعت، معدن وتجارت جوانان با بیان اینکه در زمینه تولید دانه های روغنی با توجه به ظرفیت بالای تولید کلزا در کشور رسیدن به خودکفایی در این زمینه در سالهای آینده دور از دسترس نیست، گفت: حبوبات از جمله محصولاتی است که امکان تولید آن در کشور فراهم است و متاسفانه واردات غیر مهم این محصولات با ارز دولتی باعث خروج میلیون ها دلار از ثروت ملی کشور می شود.

    وی یادآور شد: کشور عزیزمان ایران پتانسیل و ظرفیت تولیدی کافی و مورد نیاز را جهت رسیدن به خودکفایی در تولید حبوبات دارد ولی آمار و ارقام وزارت جهادکشاورزی نشان می دهد که حجم واردات بعضی از اقلام حبوبات به کشور هر ساله زیاد کردن پیدا می کند به طوری که در حال حاضر کشور عزیزمان ایران یکی از بزرگ ترین واردکنندگان حبوبات در دنیاست. پرسش اینکه آیا این قبیل محصولات نباید از کشاورزان کشور خریداری شود و اگر کمبودی در زمینه کشت و تولید آن است آیا نباید در صدد برطرف آن برآییم و امکانات کافی در اختیار کشاورز قرار گیرد؟

    کریمی تفرشی گفت: استان کرمانشاه، لرستان و خوزستان از جمله استان هایی هستند که توانایی بسیار زیادی جهت کشت و تولید حبوبات دارند. هر چند در سال های اخیر بروز خشکسالی های متعدد آسیب های زیادی را به کشاورزان وارد کرده و نیز مصرف سرانه حبوبات در کشورمان نیز به علت کم کردن قدرت خرید مردم جهت خرید مرغ و گوشت زیاد کردن پیدا کرده است.

    واژه های کلیدی: ایران | حبوبات | واردات | محصولات | وارداتی | موادغذایی | مواد غذایی | محصولات غذایی | محصولات کشاورزی | کمیسیون صنایع و معادن


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار